واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی وقوع سیلاب مشهد، در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟ چاقی مغز را پیر می‌کند | مراقب عواقب بی‌شمار چاقی باشید پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا سالمندان کُندتر حرکت می‌کنند؟ حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود!
سرخط خبرها

کرونا، میهمان ناخوانده جشن‌های عروسی خانگی

  • کد خبر: ۳۱۱۷۴
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کرونا، میهمان ناخوانده جشن‌های عروسی خانگی
گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها که میزان ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده، گویا حساسیت مردم نیز معکوس شده و کمتر به کرونا حساس هستند و حتی در منازل اقدام به برپایی عروسی می‌کنند.

اردیبهشت‌ماه را دوره شیوع پیک کرونا در ایران می‌دانستند و آمارها پس از اردیبهشت سیر نزولی پیدا کرده بود اما طی چند روز گذشته با برداشته‌شدن محدودیت‌ها شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح کشور و به تبع آن در گناباد هستیم.

گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد و شب‌ها نیز شاهد حضور مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح پارک‌ها و بوستان‌های گناباد هستیم.

یکی از شهروندان گناباد بیان کرد: دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا برداشته‌شدن محدودیت ها بوده و مردم فکر کرده‌اند کرونا تمام شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی در جامعه تردد دارند.

آقای جوانی که ماسک زده نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفانه ترس مردم از مرگ و میر و مشکلات تنفسی کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر مردم آن ترس چند ماه قبل را ندارند و به همین دلیل مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

یکی از کسبه گنابادی نیز در همین زمینه گفت: دولت قرار بود به کسبه و آسیب‌دیدگان کرونا کمک کند ولی وقتی من کاسب این کمک به دستم نرسیده برای نیازهای خودم هم شده باید درب مغازه را باز کنم و به همین دلیل تردد دارم در جامعه و همین کار سبب شده مردم هم بیرون بیایند و پروتکل‌ها هم رعایت نمی‌شود.

خانم جوانی نیز در خصوص کم شدن اهمیت مردم به پروتکل‌های بهداشتی بیان می کند: در روزهای اول کرونا رسانه‌ها به خوبی مباحث آموزشی و هشدار را به مردم نشان دادند ولی وقتی رسانه‌ها کمتر دیگر به این موضوع می‌پردازند برداشت مردم این است که کرونا تمام شده و رعایت نمی‌کنند.

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز چندی قبل در گناباد بیان داشت: اگر این روندی که داریم به اول مهر و همزمانی آن با آنفلونزا همراه شود با توجه به جمعیت مسن گناباد شاهد افزایش فوتی‌ها نیز خواهیم بود و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد مردم از پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->